Nowy sezon naszej ALPN zbliża się wielkimi krokami Rozgrywki, mimo, że mają już swoją dużą renome i z sezonu na sezon są ciekawsze, to my nie chcemy spoczywać na laurach i dążymy do tego, aby liga ciągle się rozwijała, aby stała się jeszcze lepsza i atrakcyjniejsza. Większość spraw, na przełomie kilku lat, zostało bardzo dobrze poukładanych i wypracowanych, jednak sa obszary, w których należy jeszcze dokonać pewnych zmian i uregulowań. Dlatego, wyciągając wnioski z poprzednich sezonów i biorąc pod uwagę sugestie płynące bezpośrednio z drużyn przedstawiamy do wspólnych konsultacji propozycję zmian w regulaminie rozgrywek.
Mamy nadzieję, że regulamin w przedstawionej nowej formie będzie dla nas wszystkich jasny i czytelny. Większość punktów regulaminu, które się sprawdziły - pozostawiamy bez zmian. Wprowadzamy propozycje nowych zapisów, które, mamy nadzieję, że spowodują uregulowanie niektórych kwestii dotąd niesprecyzowanych, które zaistniały w ostatnich sezonach rozgrywek.
Liczymy na Wasze głosy i opinie w tym temacie. Piszcie co się Wam podoba a co uważacie, że należy zmienić lub jakie nowości wprowadzić? Ostateczna wersja regulaminu obowiązującego w sezonie 2014 zostanie omówiona i zatwierdzona przez kierowników drużyn na najbliższym spotkaniu organizacyjnym.
Poniżej ważniejsze zmiany i nowe zapisy w regulaminie na sezon 2014.
1. Informacje ogólne
1.1. Organizatorem Amatorskiej Ligi Piłki Nożnej (zwaną dalej ALPN) jest Bieruński Ośrodek Sportu i Rekreacji z siedzibą przy ul. Turystycznej 1 w Bieruniu zwany dalej Organizatorem.
1.2. Adres e-mail Organizatora: alpn@bosir.bierun.pl tel. kontaktowy: (32) 324-25-29.
2. Organizacja rozgrywek
2.2. W rozgrywkach ALPN biorą udział tylko drużyny z powiatu bieruńsko-lędzińskiego oraz za zgodą Organizatora z miejscowości i gmin ościennych.
2.5. Oficjalnym źródłem informacji o rozgrywkach i decyzjach Organizatorów jest strona internetowa www.ligapowiatowa.pl oraz wiadomości e-mail rozsyłane przez Organizatora na adresy kontaktowe podane w kartach zgłoszeniowych drużyn.
2.12 Organizator obejmuje swoim patronatem rozgrywki „Pucharu Ligi”, których zasady zostaną objęte odrębnym regulaminem.
3. Zgłoszenie drużyny do rozgrywek
3.1 Maksymalna ilość zespołów biorących udział w rozgrywkach: 16.
3.2 W przypadku większej liczby zgłoszonych drużyn o ostatecznej kolejności drużyn dopuszczonych do rozgrywek decyduje Organizator.
3.3 Zgłoszenia drużyn tylko na oryginalnych kartach zgłoszeniowych udostępnionych przez Organizatora.
3.14 Wprowadza się limit wieku dla osób uczestniczących w rozgrywkach - ukończony 17 rok życia.
4. Zasady gry
4.4 Maksymalny dopuszczalny wymiar boiska: 75m długości, 55m szerokości.
4.13 Organizator, dla każdej z drużyn ALPN wprowadza obowiązek:
b) posiadania apteczki pierwszej pomocy z niezbędnymi materiałami opatrunkowymi i zamrażaczem,
c) stosowania chorągiewek uchylnych.
5. Uprawnieni zawodnicy
5.9 Warunkiem dopuszczenia zawodnika do rozgrywek ALPN jest otrzymanie z klubu, w którym zawodnik był uprzednio zrzeszony własnej karty zawodnika lub pisemnego oświadczenia potwierdzonego przez były klub, zawierającego następujące informacje:
a) data (rrrr-mm-dd) rozegrania ostatniego oficjalnego meczu,
b) zawodnik zrezygnował lub został przez klub wykreślony z listy zawodników (data rezygnacji/wykreślenia) i aktualnie nie uczestniczy w rozgrywkach organizowanych przez PZPN.
5.10 Zawodnik, który w roku 2013 był zrzeszony w klubie PZPN i nie brał udziału z rozgrywkach ALPN musi dostarczyć do Organizatora ligi powyższe oświadczenie i na jego podstawie Organizator określi termin dopuszczenia zawodnika do rozgrywek ALPN w sezonie 2014.
6. Protokół z meczu
6.3 Tylko za zgodą sędziego oraz kierownika/kapitana drużyny przeciwnej istnieje możliwość uzupełnienia nazwisk i podpisów zawodników w protokole meczowym w przerwie meczu.
6.8 Protokoły meczowe należy składać w formie elektronicznej (skan dokumentu) przesłanego:
a) na adres e-mail: alpn@bosir.bierun.pl
6.14 Oryginały protokołów meczowych kierownicy drużyn mają obowiązek przechowywać do końca roku kalendarzowego danego sezonu rozgrywek.
7. Sankcje w grze
7.2 W czasie trwania rozgrywek następuje sumowanie żółtych kartek: 3 żółte karki w kolejnych spotkaniach dla jednego zawodnika = odsunięcie od kolejnego meczu.
7.5 Bezpośrednia czerwona kartka (akcja ratunkowa) w jednym spotkaniu = odsunięcie od kolejnego meczu, indywidualna kara finansowa w wysokości 10 pln drużyna gra do końca spotkania w osłabieniu.
8. Sankcje organizacyjne
8.8 Kary finansowe wynikające z udzielonych walkowerów dla drużyny + kary indywidualne zawodników danej drużyny należy uregulować w terminie i miejscu określonym przez Organizatora. Wpłaty będą rozliczane na zakończenie danej rundy rozgrywek. Za terminową wpłatę kar nałożonych na drużynę oraz zawodników danej drużyny odpowiedzialny jest kierownik drużyny.
8.9 Brak wpłat kar określonych w pkt. 8.8 w wyznaczonym przez organizatora terminie skutkuje wykluczeniem danej drużyny z rozgrywek w kolejnej rundzie lub kolejnym sezonie ALPN.
9. Sprawy porządkowe
9.4 Gospodarz boiska/spotkania odpowiedzialny jest za utrzymanie porządku i czystości na boisku jak i w najbliższym jego otoczeniu.
9.7 Przełożenie meczu z uwagi na warunki atmosferyczne może odbyć się tylko w dniu meczu i muszą zgodzić się na to obie drużyny. Ostateczną decyzję podejmuje sędzia zawodów. Jeśli tylko jedna drużyna chce przełożyć spotkanie to mecz musi się odbyć. Przełożony w ten sposób mecz odbędzie się w najbliższym możliwym terminie, który wyznaczy Organizator.
11. Inne
11.2 Wszelkie protesty muszą być składane do Organizatora przez kapitana lub kierownika drużyny poprzez dostarczenie protestu w formie pisemnej najpóźniej w ciągu 5 dni od daty meczu/zdarzenia/decyzji. Na rozpatrzenie złożonego protestu i wydanie ostatecznej decyzji Organizator ma maksymalnie 14 dni.
11.4 Organizator informuje, że w sytuacjach nietypowych bądź nieuwzględnionych w niniejszym regulaminie zastrzega sobie prawo do własnej interpretacji zaistniałego zdarzenia, włącznie ze zmianą regulaminu.
11.5 Do ostatecznej interpretacji powyższego regulaminu uprawniony jest jedynie Organizator.
Propozycja pełnego regulaminu na sezon 2014 dostępna jest tutaj:
Ponadto, biorąc pod uwagę sugestie otrzymane z drużyn ALPN, wraz z sezonem 2014 zmieniamy godziny rozgrywania spotkań ligowych na
10.00, 12.00 i
14.00
Kolejnym, reaktywowanym pomysłem, jest rozegranie Pucharu Ligi ALPN o puchar Dyrektora BOSiR Bieruń. Jako, że terminarz spotkań ligowych ALPN w weekendy i święta jest bardzo napięty i praktycznie nie ma żadnych wolnych terminów, proponujemy, aby Puchar Ligi był rozgrywany w środy i czwartki, systemem pucharowym, mecz i rewanż.
Propozycja dot. systemu rozgrywek pucharowych.
W przypadku 15stu drużyn zgłoszonych do rozgrywek ALPN na sezon 2014, drużyna Mistrzowska z sezonu 2013 w I rundzie nie bierze udziału i awansem przechodzi do II rundy rozgrywek.
I RUNDA termin: ustali Organizator
(mecz i rewanż, obowiązuje system pucharowy, do rundy II awansuje zwycięzca dwumeczu, w przypadku remisu w regulaminowym czasie gry: seria rzutów karnych).
Pary pierwszych meczy utworzą drużyny z miejsc w tabeli na koniec sezonu 2013, tj:
(1) 1-wolny los
(2) 15-2
(3) 14-3
(4) 13-4
(5) 12-5
(6) 11-6
(7) 10-7
(8) 9-8
II RUNDA terminy: ustali Organizator
(mecz i rewanż, obowiązuje system pucharowy, do półfinału awansuje zwycięzca dwumeczu, w przypadku remisu w regulaminowym czasie gry: seria rzutów karnych).
Pary pierwszych meczy utworzą zwycięzcy spotkań z I rundy:
(1) 8-1
(2) 7-2
(3) 6-3
(4) 5-4
PÓŁFINAŁY terminy: ustali Organizator
(mecz i rewanż, obowiązuje system pucharowy, do półfinału awansuje zwycięzca dwumeczu, w przypadku remisu w regulaminowym czasie gry: seria rzutów karnych).
Pary pierwszych meczy utworzą zwycięzcy spotkań z II rundy:
(1) 4-1
(2) 3-2
FINAŁ terminy: ustali Organizator
(jeden mecz na boisku neutralnym lub wybranym w drodze losowania, w przypadku remisu w regulaminowym czasie gry: seria rzutów karnych).
Parę finałową utworzą zwycięzcy spotkań półfinałowych.
Nagrody dla zwycięscy zapewnia organizator, wręczenie nagród nastąpi podczas Turnieju Finałowego ALPN. Na potrzeby rozgrywek o Puchar Ligi powstanie odrębny regulamin, będą obowiązywały sprawozdania meczowe. Do ustalenia pozostaje sposób liczenia zdobytych bramek, napomnień i ew. wykluczeń (razem z ALPN czy osobno).
Rozgrywki pucharowe generują pewne koszty, dlatego do omówienia i ustalenia będzie także sposób ich sfinansowania, tak aby nie było konieczne podnoszenie wpisowego do ligi (pewne pomysły już mamy, ale wymagają one akceptacji wszystkich drużyn).
Na spotkaniu organizacyjnym podjęta także zostanie decyzja w jaki sposób zagospodarować uzyskane środki z wpłat kar (sezon 2012 i 2013) w wysokości 1100 zł.
Zapraszamy do dyskusji i wyrażania swoich opinii.